رواية نسيم العشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم يارا عبد العزيز

رواية نسيم العشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم يارا عبد العزيز

 

نسيم العشق

البارت الثامن و العشرون


دخلوا البيت لاقوا واحدة و اقـ..عـة على الأرض و سايـ..حـة في دمها ، جريوا عليها بصدمة و جنة كانت مرعوبة بمعنى الكلمة ، راحوا قعدوا جانبها على الأرض

جنة بخوف :- انتي انتي مين

سحر بتعب شديد اتكلمت بصعوبة و هي بتطلع فى الروح

:- حقي و حق امك يجنة متسبيهوش

عيسى :- مين اللي عمل فيكي كدا 

سحر :- محمود محمود الغفير ك ك كر

طلعت الجملة دي و روحها طلعت معاها ، جنة بصتلها بخوف شديد و انهيار

جنة ببكاء و انهيار :- لا لا متمـ..وتـيش قوليلي ماما ما..تت ازاي متمـ..وتيش ارجوكي

عيسى بسرعة راح عند جنة مسك ايديها

:- لازم نمشي من هنا بسرعة لو لاقونا احنا اللي هنشيلها

جنة ببكاء:- لا خليها تقولي ماما ماما ما..تت ازاي

عيسى بعصبية:- دي ما..تت افهمي يلا يجنة

مسك ايديها و خرجوا من البيت بسرعة ، ركب عربيته و هو بيبص فيه حد شافهم و لا لأ  ، دخل جنة اللي كانت منهارة من العياط و خايفة و مرعوبة من اللي شافته 

عيسى كان سايق عربيته و جنة كانت قاعدة على الكرسي اللي جانبها بتترعش و بتعيط 

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎






عيسى :- اهدي 

جنة بشهقات :- انا انا مش قادره يعيسى ليه يعملوا فيها كدا ليه كانت هتقولي ماما ما..تت ازاي

عيسى: اللي عمل كدا عمل عشان عارف انها كانت هتقولك يجنة اكيد كان عارف اننا رايحين اكيد كان عايزنا احنا اللي نلبسها و كدا هيبقى ضـ..رب عصفورين بحجر اتخـ..لص منا و منها دي خالتك يجنة 

جنة :- خالتي !!!!

عيسى :- ايوا انا فكرها انتي وقتها كنتي صغيرة بس اختفت بعد موت ولدتك على طول وصلنا يلا انزلي

جنة ببكاء و انهيار:- مش قادرة اتحرك من خوفي

خرج بسرعة من العربية و راح عندها فتح الباب من ناحيتها و مسك ايديها

عيسى بحنية :- تعالي يحبيبتي متخافيش انا معاكي 

مسكت ايده و دخلت معاه الڤيلا اول اما دخلوا حضنته بقوة و فضلت تبكي و تنتفض من خوفها الشديد جوا حضنه

بدأ يطبطب عليها بحب و حنية و هو حزين جدا على حالتها

عيسى :- هشششش اهدي يحبيبتى اهدي انا معاكي يعمري متخافيش 

جنة حسيت ببعض الامان و هي في حضنه 

عيسى طلعها من حضنه بحب و قعدها على الكنبة و قعد جانبها

عيسى :- هروح اعملك ليمون يهديكي شوية ماشي 

حضنته بقوة و حطيت رأسها على صدره

:- لا يعيسى متسبنيش انا خايفة خليك معايا متسبنيش

عيسى :- خلاص مش هروح فى حتة انا جانبك أهو يحبيبتى اهدي ماشي 

في قصر الجبالي و تحديداً في غرفة مصطفى

نور سندت مصطفى و قعدته على السرير 

نور :- ايوا كدا 

صفاء :- حمد لله على سلامتك يبني

مصطفى:- الله يسلمك يا امي

نور :- صافية لو سمحتى ممكن تجبيلي هدومي هنا 

مصطفى:- ماما لو سمحتي ممكن تسبيني انا و نور لوحدنا 

صفاء بضيق :- حاضر يا ولدي

خرجت صفاء و صافية و مبقاش غير نور و مصطفى

راحت قعدت قدامه على السرير مسك ايديها بحب 

مصطفى:- مينفعش يا نور مينفعش تعقدي معايا في نفس الاوضة انا خايف عليكي

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎

نور :- يسلام بقى يا دكتور قول انك عايز تبقى فى الاوضة لوحدك عشان تخوني براحتك صح اعترف الانكار مش هيفيدك 

مصطفى:- متاخديش كل حاجه بهزار يا نور انا بتكلم بجد انا مش عايز اكرر نفس الغلط مرة تانية مش عايزاك تتأ..ذي بسببي تاني

نور :- طب خلينا نتكلم جد شوية انت عايزيني ابعد عنك و قول الحقيقة

بص الناحية التانية و هو بيتجنب النظر لعيونها اللي بتسحره و بتخليه يضعف قدامها

مصطفى:- ايوا يا نور عايزاك تبعدي

نور :- طب بصلي و قول

حضنته بحب و حطيت راسها على صدره سمعت صوت ضربات قلبه اللي بدأت تزيد اثر قربها منه 

مصطفى:- نور 

نور بحب :- عيونها

مصطفى بحب و تلقائية:- بحبك 

ابتسمت بحب و هي طايرة من فرحتها 






نور :- خلاص خليني معاك يحبيبى و انا هستحمل و هنعدي الفترة دي مع بعض

مصطفى:- يا نور 

طلعت من حضنه و حطيت ايده على شفايفه :- هششش متقولش حاجه 

قبل ايده بحب :- لو حسيت اني هأ..ذيكي هتبعدي من غير جدال

نور :- ايوا بس 

مصطفى بمقاطعة:- مفيش بس انا قولت اللي عندي

نور :- تمام 

عيسى :- هديتي شوية 

جنة و هي بتشرب مياه :- اه احنا هنعمل ايه

عيسى :- لازم نسافر الصعيد و نعرف مين محمود الغفير و نعرف ايه اللى حصل بالظبط فى اليوم اللي ما..تت فيها ولدتك 

جنة :- طب هنعرف منين 

عيسى :- جدي اكيد عارف اللي حصل المهم مفيش اي حاجه من اللي حصلت دي حد يعرف بيها حتى جدي تمام 

جنة :- تمام 

عيسى :- طب يلا نحضر الشنط عشان هنسافر الصبح

جنة:- تمام 

طلعوا حضروا الشنط ، اخدها فى حضنه و كل واحد فيهم مش عارف ينام من كتر التفكير و خصوصاً جنة اللي كانت صورة سحر و هي مقـ..تـولة مش راضية تروح من بالها

جنة :- عيسى 

استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎

عيسى :- ايه يحبيبى

جنة :- هو الشرطة هتلاقيهم هناك دلوقتي صح هم ممكن يقبضوا علينا احنا 

عيسى :- محدش شافنا هناك و احنا ملمسناش اي حاجه ملناش بصمات هناك متخافيش

جنة:- هو اللي قـ..تـل خالتو هو نفسه اللي قتـ..ل ماما صح 

عيسى :- اكيد لازم نوصل للغفير دا هو عنده حل لكل الالغاز اللي فى دماغنا

جنة :- ممكن يكون هو 

عيسى :- لا مش هو حد تانى وراه و لازم نعرفه

جنة :- يا ترى هيكون مين 

عيسى :- حد بيكـ..ره مرات عمي رانيا و كره ليها وصله انه يقـ..تلها 

جنة ببكاء:- حسبي الله ونعم الوكيل

عيسى :- و الله العظيم ما هسيبه و دا وعد مني ليك متعيطيش اهدي







فضلت تعيط لفترة لحد اما سكنت و نامت فى حضنه ، يصلها بحزن و هو قلبه بيـ..تـقطع عليها و بيتوعد للشخص اللي كان السبب فى نزول دموعها

فى الصباح حضروا الشنط و وصلوا سوهاج كانت الساعه ١١ الصبح ، استقبلهم كل اللى فى البيت بفرحة كبيرة 

فريدة كانت خارجة و معاها شنطتها شافتهم وقفت وهي بتبص لعيسى بدموع ، تجاهلها عيسى و اتكلم بجدية 

عيسى :- جدي عايزك لو سمحت

كامل :- ماشي يا ولدي تعال ندخل المكتب نتكلم 

كريمة بصيت بتوتر كبير و خوف بعدت و راحت اوضتها ، رنيت على شخص 

كريمة :- انت متأكد انها ما..تت صح

:- ايوا يا هانم بس الاتنين اللي راحوا مشيوا قبل ما الشرطة تيجي و دلوقتي الشرطة بدور على القا..تل بس متخافيش مش سايب وراي اي دليل 

كريمة و هي بتاخد نفسها براحة:- ماشي اقفل دلوقتي

:- فين حقي

كريمة :- هبعتهولك على حسابك

كريمة :- معقول تكون قالتلهم حاجه بس هي ما..تت اكيد مقالتش حاجه بس ايه اللى يجيب عيسى كدا هو اكيد جيه عشان هو بيحب كل فرد فى العيلة دي و مقدرش يبعد ايوا انا عارفه عيسى كويس بس برضوا لازم تاخدي بالك يا كريمة عيسى مش سهل 

في غرفة مكتب كامل 

عيسى :- جدي ممكن تحكيلي اللي حصل فى اليوم اللي ما..تت فيه مرات عمي رانيا ام جنة

كامل :- و ايه اللي خلاك تفتكر دلوقتي







عيسى:- عادي بس جنة بتفتكرها كتير اوي اليومين دول و انا افتكرت اللي حصل و حاسس ان فيه حاجه غلط يعني خالتي سحر وقتها اختفت و مجتش نهائي عشان تشوف جنة حاسس ان فيه حاجه غلط فيه حاجه انا معرفهاش

كامل بدأ يحكيله اللي حصل و عيسى كان بيسمع بأنتباه

عيسى :- يعني صدقت كلام الغفير يجدي من غير اي دليل و حكمت عليها انها خا..ينة

كامل :- انا مسألتش الغفير الا اما امك كريمة شافتهم بنفسها يا ولدي

عيسى بصدمة شديدة حس ان حد جاب جردل مياه سقعة و دلقوه عليه :- امي كريمة 

يتبع........

يـارا_عبدالعزيز


     الفصل التاسع والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×